En av mina favoriter när det kommer till läppbalsam är det som Therese Lindgren skapade tillsammans med ccs för ett tag sedan. Produkten heter "lip shine" och kommer i 3 olika dofter, vanilj, aprikos och min favvo kokos. Den som är kokos är ofärgad och de andra har en svag färg. Det känns väldigt mjukt och skönt på läpparna och ser jättefint och lite glossigt ut. När Therese sedan släppte sitt eget skönhetsmärke så släppte hon en liknande produkt som jag klickade hem. Jag tog samma doft för att kunna jämför dem. Den nya formulan ska vara mer vårdande för läpparna tydligen. Det jag kan säga är att den känns mycket kletigare på läpparna än "orginalet" och därmed inte alls lika behaglig i min mening. Jag har köpt några extra tuber av den sorten jag gillar då jag misstänker att de kommer att sluta säljsas eftersom Therese nu driver Indy istället. Jag rekomenderar verkligen att ni köper den från ccs om ni ser den någonstans. 
 
Indy beauty perfect gloss lip shine: 49 kronor på apotea.
CCS lip shine: 59 kronor på Lyko(finns inte längre att köpa på apotea)
 
 
Therese Lindgren, ccs, indy beauty,

Kommentera

Publiceras ej