Jag är medveten om att jag är väldigt sen med att hoppa på tåget för detta men jag är väldigt sugen på att göra en project pan-tag här på bloggen. Det innebär att man väljer ut några produkter som man ska antingen göra slut på eller "hit pan"(nå den lilla metallplattan som finns under produkten). De produkter jag valt är några av mina favoriter så det borde inte vara något problem. Syftet med detta är inte att ha ett slösaktigt beteende utan det handlar om att man verkligen ska använda det man har nu när köphetsen är ett faktum. Här är de produkter jag valt ut och en kort beskrivning av dem;
 
1. Origins drink up intensive overnight mask. Denna använder jag mer eller mindre varje kväll och sover med istället för nattkräm, min hy känns alltid supermjuk morgonen efter. Målet är att denna ska ta slut helt innan 2018 är slut. Denna finns att köpa på kicks och kostar 245 kronor.
 
 
2. The body shop- drops of youth (hittar ej denna vara på deras hemsida, kanske har de slutat sälja den?). Målet med denna är även det att den ska vara slut när året tar slut. Får se om jag lyckas med det då jag använder så lite åt gången. Jag satte en tejpbit för att kunna markera vart på flaskan jag är nu så jag kan se hur det minskar.
 
 
 
3. Pixi hydrating milky misk. Då jag är torr i ansiktet så älskar jag att använda denna efter att jag sminkat för mig att allt smink ska smälta ihop och se mer naturligt ut. Jag tycker att denna är jättebra och tror absolut att den kommer att ta slut innan årsskiftet. Finns att köpa på kicks och kostar 279 kronor.
 
 
 
4. Make up store dual foundation. Detta är en puderfoundation som jag tycker jättemycket om. Eftersom jag redan har "hit pan" på denna så är målet att ta slut på den helt. Eftersom den är superbra och lätt(bra nu till sommaren) så kommer det gå bra. Finns på t.ex lyko och kostar 265 kronor.
 
 
 
5. Rimmel stay matte powder. Här gäller samma sak som för min puder-foundation, den ska vara slut vid årsskiftet. Finns att köpa på lyko för 79 kronor. 
 
 
 
6.  H&M pure radiance powder blusher. Denna produkt kommer nog att bli allra svårast eftersom jag har använt den mer eller mindre varje gång jag sminkat mig i minst 1 år och det syns knappt. Målet är inte att ta slut på den utan att nå fram till metallplattan. Finns på H&M för 99 kronor.
 
 
 
7. Urban decay naked skin concealer. Denna är en av mina absoluta favoriter, det enda "problemet" är att den kanske kommer vara lite väl ljus för mig nu under sommaren. Men som ni ser så är det inte så mycket kvar i den så den siktar jag på att ta slut på helt innan 2018 är slut. Finns på kicks och kostar 240 kronor.
 
 
 
8. The body shop eyeliner. Även denna produkt vill jag ta slut på under 2018. Jag är dålig på att använda eyeliner eftersom jag tycker att det är lite knepigt att få det snyggt men jag ska göra mitt bästa! Finns på the body shop och kostar 150 kronor.
 
 
 
 
 
 
 
Project pan, hm, hudvård, make up store, origins, pixi, rimmel, smink, the body shop, urban decay,

Kommentera

Publiceras ej