Imorgon ska jag och Milan till nynäs havsbad och övernatta. Jag ser mycket fram emot det och ville fixa till mina fula naglar lite. Det var ett tag sedan jag fixade dem på "rätt sätt" så idag fick bli dagen haha. Här får ni se vad jag använder för verktyg/produkter och hur det går till;

Före-bild;

 

Här är vad jag använder mig av, jag använder även gummihandskar men jag glömde ta fram dem innan jag tog bilden. Jag brukar alltid kolla på någon serie under tiden, idag(och nästan varje gång) blev det pretty little liars.
 
 
Jag tvättar händerna och naglarna och klipper naglarna. Därefter använder jag metall-verktyget närmast datorn för att skjuta tillbaka nagelbanden. Sen använder jag den lila kniven och den rosa "saxen" för att klippa bort "resterna" av nagelbanden. Det sista jag gör innan lacket är att jag filar lite lätt på nageln för att skapa lite yta, detta gör så att lacket sitter bättre. Eftersom jag anväder gel-lack från le mini macaron så börjar jag med ett VÄLDIGT tunnt lager lack, sedan in i led-lampan 30 sek och sedan ett lager lack till.
 


När naglarna är lackade och klara så tar jag nagelolja från the body shop på nagelbanden. Jag låter oljan sjunka in kanske 5 minuter och sedan jag tar en fet handkräm(denna gång blev det en från indy beauty men det varierar beroende på vilken jag använder just för stunden). Jag smörjer in händerna i rikligt med kräm och sedan sätter jag på mig gummihandskar och låter dem sitta på så länge jag kan. Här har ni resultatet, det är lite svårt att få en bra bild tycker jag men det ser väl lite bättre ut iallafall?

 
 
 
 
manikyr, naglar,

Kommentera

Publiceras ej